عکس‌های خودتون رو دانلود کنید!

گالری خانواده الترا

گزارش برنامه مسیر تهران شمال:

بی شک دشت لار یکی از زیباترین مناطق البرز مرکزی در فصل بهار است که رودخانه های متعدد و گلهای فراوان زرد رنگش در کنار آبشار سپیدآب دلیل این زیبایی است. ما هر سال در خرداد ماه به قصد دیدن این زیبایی، مسیر تهران به سمت شمال را از مسیر این دشت می دویم.
امسال مسیر دشت لار به سمت دریای کاسپین را در دو روز طی کردیم.

روز اول :

ساعت هشت صبح چهاردهم خرداد نود و نه از گرمابدر به سمت بلده حرکت کردیم. با توجه به حجم برف زیاد امسال و رودخانه های پر آب متعددی که در پیش داشتیم روند حرکت ما کند شده بود ودر نهایت ساعت چهار بعدازظهر بعد از طی کردن مسافت پنجاه کیلومتر به شهر بلده رسیدیم و چون میدانستیم به تاریکی شب می خوریم تصمیم گرفتیم تا روستای سنگ نو که دوستانمان منتظرمان بودن را با ماشین های گذری برویم و شب را در ارتفاعات سنگ نو تا صبح سپری کردیم .

روز دوم :

روز دوم هیجان زده وارد یک مسیر جنگلی بکر و البته اکتشافی شدیم و بعد از گذراز چند کیلومتر به کوه بالای روستای کدیر رسیدیم .
از این قسمت به بعد پوشش گیاهی ناحیه حرکت ما را درون جنگل سخت کرده بود اما پس از عبور از یک شیب بسیار تند و رو به پایین درساعت دو بعد از ظهر به روستای کدیر رسیدیم. از کدیر به بعد خیالمان از بابت مسیر راحت بود چون بارها این مسیر را دویده بودیم.
از بین کوه های کدیر، جنگل ممرز و  کنار دریاچه ارواح گذر کردیم و بعد از طی مسافت  پنجاه و پنج کیلومتر به ساحل کاسپین در شهر ونوش رسیدیم .

دوستانی که در برنامه امسال حضور داشتند :

ایمیل: info@ultrairan.com
وب سایت: www.ultrairan.com

آنچه که گذشت

رابطه ما با طبیعت همیشه بصورت کوهنوردی و طبیعت گردی وجود داشت و هر چه می گذشت این ارتباط بیشتر و بیشتر می شد و به مرور تبدیل به صعود های تقریبا سرعتی به قله توچال و مسیرهای کوهنوردی اطراف تهران گردید تا اینکه در سال 1391 هجری شمسی (2012 میلادی) صعودهای سرعتی تبدیل به دویدن آگاهانه و هدفمند گشت که چند روز در هفته هم در داخل و هم خارج از شهر ( تریل ) بصورت گروهی انجام می شد و بعد ها جهت شرکت در مسابقات الترا تریل شکل و شمایل حرفه ای تر به خود گرفت . و در نهایت در سال 1396 ایده ی تاسیس یک باشگاه دو خصوصی (private running club) شکل گرفت و تصمیم بر آن شد که در قالب یک باشگاه  با شعار (ULTRA RUN TO ULTRA MIND)   فعالیتهامون را ادامه بدیم  . فعالیت های الترا ایران شامل برگزاری دوره های آماده سازی دویدن استقامتی و فوق استقامتی جهت شرکت در مسابقات داخلی و خارجی  و همینطور برگزاری سفر های ورزشی (Running camp) براساس دویدن، دوچرخه سواری ، یوگا و .... در طبیعت است .